1400/2/6 دوشنبه
به نام خدا
اطلاعیه امتحانات پایان ترم نیمسال دوم 1402
با سلام و احترام
*  نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم
1در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401-1400 آزمون کلیه دروس با منبع در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد در داخل و خارج از کشور به صورت حضوری در مراکز/واحدها و متمرکز توسط مرکز سنجش و آزمون برگزار خواهد شد.
2- آزمون مقطع دکتری به صورت حضوری و توسط مراکز مجری اجرا خواهد شد.
3- آزمون دروس عمومی مقطع کارشناسی به صورت مجازی و متمرکز در بستر سامانه آزمونی مرکز سنجش و آزمون و غیر حضوری می‌باشد.

الف نکات اجرایی در برگزاری آزمون‌های متمرکز حضوری آزمون‌های پایان ترم
  1. آزمون دروس بدون منبع در کلیه مقاطع تحصیلی به عهده استاد خواهد بود. لذا اساتید موظف می‌باشند پس از برگزاری آزمون نسبت به ثبت نمرات دانشجویان مطابق تقویم آموزشی اقدام نمایند. در صورتیکه دروس بدون منبع به صورت استانی یا منطقه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد نحوه برگزاری آزمون با نظر روسای استانی انجام پذیرد.
  2. جهت ورود به سامانه آزمون الکترونیکی در آزمون‌های حضوری، نام کاربری : شماره دانشجویی و رمز عبور: کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان می‌باشد.
*  نام کاربری و رمز عبور دانشجویان اتباع شماره دانشجویی است. 
  1. هر گونه جابجایی دانشجو در داخل و یا خارج استان به دلیل شرایط خاص دانشجویان و یا بسته شدن راه های مواصلاتی و ...، صرفاً با کسب مجوز رئیس مرکز سنجش و آزمون میسر می‌باشد. لازم بذکر است در صورت اعلام گزارش در خصوص جابجایی دانشجو بدون کسب مجوز از این مرکز، آزمون دانشجو لغو خواهد شد.
  2. لازم است کلیه دانشجویان نسبت به
ب نکات اجرایی در برگزاری آزمون‌های متمرکز و مجازی و غیر حضوری دروس عمومی بر بستر سامانه آزمونی مرکز سنجش و آزمون
  1. آزمون آزمایشی دروس عمومی در سامانه مرکز سنجش و آزمون به آدرس edu.pnu.ac.ir  برگزار خواهد شد.
  2. با توجه به همزمانی آزمون‌های دروس عمومی با کنکور سراسری کارشناسی و تأکید وزارت علوم بر عدم برگزاری همزمان برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با آزمون کنکور سراسری طی نامه شماره 31940/2 مورخ 11/02/1401، تاریخ آزمون‌های دروس عمومی از 12تیرماه 1401 لغایت 16 تیرماه 1401 (به مدت 5 روز ) می‌باشد.
  3. لیست ساعت برگزاری آزمون هر یک از دروس عمومی به تفکیک استان بوده و در کارت آزمون (گزارش 428 ) دانشجو نیز لحاظ شده است.
  4. جهت ورود به سامانه آزمونی مرکز سنجش و آزمون، نام کاربری : شماره دانشجویی و رمز عبور: کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان می‌باشد.
*  نام کاربری و رمز عبور دانشجویان اتباع شماره دانشجویی است.
* با توجه به اینکه کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان به عنوان کلمه عبور در نظر گرفته شده است، در صورتیکه کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان بنا بر ادعای دانشجو اشتباه می‌باشد در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.
  1. با توجه به اینکه برخی از دانشجویان ایرانی در سامانه گلستان فاقد کد ملی می‌باشند، به دانشجویان اطلاع رسانی نمایید در اسرع وقت نسبت به درج کد ملی در سامانه گلستان اقدام نمایند تا در آزمون پایان ترم با مشکل مواجه نشوند.
  2. نظر به اینکه کلیه اطلاعات دروس امتحانی (عمومی و تخصصی) دانشجویان در سامانه مذکور بارگذاری شده و دانشجویان قادر به مشاهده تمامی دروس خود خواهند بود مقتضی است جهت جلوگیری از اشتباه دانشجویان، اطلاع‌رسانی و تأکید نمایید صرفاً آزمون‌های دروس عمومی به صورت مجازی و در این بستر برگزار خواهد شد و آزمون‌های سایر دروس به صورت حضوری می‌باشد.
ساعت آزمون بر اساس استان متفاوت بوده لذا دانشجویان  مطابق ساعت اعلام شده بر روی کارت آزمون و منطبق با انتخاب محل آزمون‌های حضوری خواهد بود. (در خصوص دانشجویانی که تغییر محل آزمون داده‌اند)
نحوه ارزشیابی میان ترم
دکتر دل افکار درخصوص ارزشیابی میان ترم ضمن تاکید بر اینکه کلیه ارزشیابی ها لزوما باید در چارچوب منبع اعلام شده باشد، گفت: ارزشیابی میان ترم (با سهم 8 نمره از 20 نمره) می‌تواند با برگزاری آزمون در سامانه معرفی شده و یا استفاده از روش‌های جایگزین مانند ارائه کار تحقیقی انجام شود.
وی افزود: عدم شرکت دانشجو در ارزشیابی در تاریخ و ساعت اعلام شده به منزله غیبت در جلسه امتحان است واساتید درس با نظارت مرکز موظف می باشند، طبق تقویم آموزشی نسبت به ثبت غیبت در سامانه گلستان اقدام کنند.


لزوم تسویه شهریه تا قبل از شروع ارزشیابی
دکتر دل افکار ثبت نمره ارزشیابی پایان ترم دانشجویان را منوط به تسویه حساب شهریه دانست و افزود: دانشجویان موظف اند قبل از شروع ارزشیابی این نیم‌سال تحصیلی، نسبت به پرداخت کامل شهریه خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: درس حفظ جزء 30 در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت غیرحضوری و بر روی بستر سامانه معرفی شده از سوی استان برگزار می شود.


شماره تماس پشتيبانان آزمونها

09133523113        آقاي حسینی



 
نكاتي در خصوص امتحان دادن در سامانه آموزش الكترونيكي براي آزمونهاي ميان ترم (lms.yazd.pnu.ac.ir)
  • فيلمهاي راهنما در صفحه اصلي سامانه وجود دارد.
  • چند ساعت قبل از شروع آزمون از صحت شماره دانشجويي و رمز خود و در نتيجه از ورود موفق به سامانه اطمينان حاصل كنيد.
  • به دو روش مي توانيد وارد آزمون يك درس شويد: اول: از گزينه آزمونهاي پيش رو و دوم: از گزينه كلاسها و انتخاب ورود به كلاس و بعد قسمت آزمونها.
  • زمان امتحان بلافاصله بعد از انتخاب گزينه ورود به آزمون محاسبه مي شود بنابراين اگر همزمان دو امتحان داريد قبل ازشروع آزمونها زمان شروع و پايان هر آزمون و مدت زماني را كه فرصت پاسخگويي داريد كنترل نماييد و سپس انتخاب كنيد كه كدام امتحان را اول به اتمام برسانيد و بعد از آن امتحان بعدي را شروع نماييد.
  • قبل از شروع هرآزمون توضيحات درج شده را به دقت مطالعه نماييد.
  • يك آزمون به دو  صورت ممكن است نمايش داده شود كه انتخاب هر يك از اين روش ها در اختيار استاد درس است.
  • كليه سئوالات در يك صفحه نمايش داده مي شود.
  • هر سئوال در يك صفحه مجزا نمايش داده مي شود. امکان بازگشت و مرور سئوالات پاسخ داده شده ی قبلی، بستگی به نظر استاد و فعال کردن این گزینه در تنظیمات آزمون دارد.
  • بعد از پاسخ دادن به هر سئوال حتما بايد گزينه ثبت پاسخ را كليك نماييد حتي اگر كليه سئوالات در يك صفحه نمايش داده شود. در غیر اینصورت با خروج از آزمون یا رفتن به سوال بعدی پاسخ شما حذف می شود. با هر بار تغییر پاسخ لازم است مجددا روی گزینه ثبت پاسخ کلیک کنید . پاسخ هر سوال پس از کلیک روی دکمه "ثبت پاسخ" در سامانه ثبت می شود و نیازی به تایید نهایی یا ثبت کلی پاسخ ها نیست.
  • در سئوالات تشريحي كادري براي تايپ جواب وجود دارد كه در اين كادر مي توانيد تصوير نيز وارد كنيد. (موقع درج تصوير طول تصوير را حتما بايد كمتر از 1000 كنيد.)
  • چنانچه استاد خواسته باشد گزينه ارسال فايل نيز براي سئوالات تشريحي وجود دارد كه از اين گزينه فقط براي ارسال فايلهاي غيرتصويري مانند ورد، پي دي اف و  ... بايد استفاده شود. حداكثر حجم فايل و نوع فايلهاي مجاز مشخص شده است. دقت نماييد بارگذاري فايل به ميزان حجم آن زمان بر مي باشد بنابراين براي اين كار به زمان باقي مانده خود از امتحان دقت داشته باشيد. قبل از اتمام مهلت ازمون بايد فايل را بارگذاري نموده باشيد گزينه ثبت پاسخ را نيز كليك كرده و پيام پاسخ شما ثبت شد را نيز مشاهده كرده باشيد.
  • چنانچه در حين امتحان سيستم شما هنگ كرد و يا اينترنت قطع شد و يا مشكل ديگري ايجاد شد مشكل را سريعاً برطرف نموده و در صورتي كه هنوز فرصت ورود به آزمون داشته باشيد (با توجه به تاريخ و ساعتي كه استاد براي زمان پايان امتحان مشخص نموده است) مي توانيد دوباره وارد آزمون شويد و ادامه ازمون را بدهيد در اين صورت پاسخهايي كه قبلا ثبت كرده بوديد براي شما ذخيره شده است. اگر به موقع نتوانستيد مشكل را حل كنيد و زمان پايان ازمون فرا رسيد با مركز و يا استاد خود تماس بگيريد.
  • در صورت اطمینان از ثبت پاسخ ها می توانید از آزمون خارج شوید و گزينه "خروج از آزمون" را كليك نماييد. به منظور كنترل ثبت همه پاسخ ها مي توانيد گزينه "بررسي پاسخ هاي ثبت شده" را كليك نماييد. تا وقتی زمان داشته باشید امکان بازگشت به آزمون وجود دارد. بعد از خارج شدن از آزمون در سه حالت نمي توانيد دوباره وارد آزمون شويد اول اينكه مدت پاسخگويي شما به پايان رسيده باشد يعني زماني كه در صفحه ازمون بوده ايد مدت مجاز شما به پايان رسيده باشد و دوم اينكه بازه تعيين شده توسط استاد براي پايان آزمون فرارسيده باشد حتي اگر شما بر طبق ساعت ورود به آزمون هنوز فرصت پاسخگويي داشته باشيد و سوم اينكه استاد نوع ازمون را روش تك سئوالي و بدون قابليت برگشت به سئوال قبلي انتخاب كرده باشد.
  • براي مشاهده نمره خود در صورتي كه استاد گزينه مشاهده نمره و پاسخنامه را فعال نموده باشد مي توانيد وارد قسمت كلاسها و سپس آزمون شويد و در مقابل آزمون مورد نظر گزينه "نتيجه" را انتخاب نماييد. سئوالات تستي به صورت خودكار و توسط سامانه تصحيح مي شوند ولي سئوالات تشريحي را استاد بايد تصحيح و نمره دانشجو را در سامانه ثبت نمايد.